BankID på mobil

BankID er en tjeneste man setter opp i nettbanken din og som følger SIM-kortet. Ved operatørbytte må denne tjenesten slettes i nettbanken og settes opp på nytt for å bli tilknyttet ditt nye SIM-kortet.

BankID kan ikke benyttes på Tvilling-SIM-kort, Datakort eller hvis du har hemmelig nummer.

Dersom abonnementet ditt blir sperret eller terminert, og deretter reaktivert, så må BankID legges inn på nytt i nettbanken.

Se mer informasjon på www.bankid.no eller hos din nettbank.

NB: Sørg for at du har en aktiv kodebrikke da du muligens må logge inn med denne for å endre BankID på mobil

Har du operatørlåst mobil?

Før portering

Har du en operatørlåst mobiltelefon fra en annen operatør, kan du ikke bruke SIM-kort fra Phonect før du har låst opp mobilen. De fleste mobiler er ikke operatørlåst.

Har du en operatørlåst mobil kan du henvende deg til Digihuset eller til operatøren du kjøpte mobiltelefonen hos for å få operatørlåskoden. Dette er viktig å gjøre i forkant av at du flytter abonnementet ditt til Unifon, eller ønsker å opprette et nytt abonnement uten å kjøpe ny mobiltelefon.

Er mobiltelefonen din låst til en annen operatør vil du få en feilmelding når du prøver SIM-kort fra Unifon. Hvilken melding du får avhenger av type mobiltelefon du har. Eksempel på feilmeldinger du får kan være: “Telefonen begrenset”, “Tast begrensningskode”, “Sett inn riktig SIM-kort”, “Ugyldig SIM”, “Tast nettverkskode”, “Tast spesialkode” og så videre.

Etter portering

Dersom telefonen ikke virker etter portering, sjekk følgende:

  • Slå telefonen av og på.
  • Kontroller at telefonen ikke er operatørlåst.
  • Kontroller at det ikke ligger en viderekobling på det gamle abonnementet ditt.
  • Kontroller at mms/internett er aktivert og at innstillinger er oppdatert
  • SIM-kortet kan ha feil, se under.

Se forøvrig innstillinger Internett/MMS

SIM-kort

Phonect SIM-kort er multi-SIM-kort og vil passe i alle typer mobiltelefoner. Sjekk alltid hvilket kort din telefon trenger før du trykker SIM-kortet ut av plasten. Kortet kan trykkes ut i tre forskjellige størrelser: NormalSIM, MicroSIM og NanoSIM.

PIN-kode

PIN-koden finner du på rammen rundt SIM-kortet. Vi anbefaler å sette en egen PIN-kode på telefonen fremfor å beholde den som følger med SIM-kortet. Forskjellige typer mobiltelefoner har ulike fremgangsmåter for å sette egen PIN-kode.

Dersom du endrer PIN-koden til noe annet enn det som fulgte med SIM-kortet og senere glemmer denne koden, må du ha PUK-koden for å endre PIN-koden igjen. PUK-koden finner du på det store kortet du trykket SIM-kortet ut av. For å lage ny PIN-kode ved bruk av PUK-koden må du først taste feil PIN-kode tre ganger. Mobilen vil da be deg taste inn PUK-koden. Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye PIN-koden skal være.

Ta kontakt med oss om du trenger opplysninger om PIN- og PUK-koder til ditt SIM-kort.

  1. Gå til Innstillinger
  2. Klikk på Telefon
  3. Velg SIM-PIN-kode
  4. Trykk Endre PIN-kode
  1. Gå til Innstillinger.
  2. Velg Låseskjerm og sikkerhet.
  3. Velg Andre sikkerhetsinnstillinger.
  4. Velg Angi SIM-kortlås.

Jeg bruker appen Min Sky og/eller Mine Kontakter

Hvis du bruker appen Min Sky gjennom et Telenor abonnement i dag, vil denne fortsatt fungere også etter portering.

Min Sky gir deg 2Gb gratis lagring av data. 
Viktig: Har du lagret mer data enn dette, kan du kjøpe ytterligere lagringsplass i appen eller du må innen 30 dager fra portering, laste ned en sikkerhetskopi av alle data du har lagret i Min Sky. Har du alle data på din telefon, trenger du ikke foreta deg noe. 
Alternativt kan du etablere en av gratistjenestene OneDrive, Google Disk eller iCloud og overføre alle data til denne tjenesten. Disse tjenestene kan som Min Sky, settes opp til automatisk å lagre kopi av dine bilder, videoer, dokumenter til skytjenesten.
OneDrive og iCloud gir 5Gb gratis lagring, mens Google Disk gir 15Gb.

OneDrive:              https://onedrive.live.com/about/nb-no/  
Google Disk:         https://www.google.com/drive/  
iCloud:                   https://www.apple.com/no/icloud/

Hvis du bruker Office365 er det mulig at du også har OneDrive / One Drive for Business i din lisens. Denne gir deg opptil 1Tb skylagring.

Mine Kontakter vil fungere uten at du trenger å gjøre noe.

 

Mobilsvar

Brukere som ønsker mobilsvar må bestille dette. Kontakt Digihuset på post@digihuset.no eller Phonect kundesevice: support@unifon.no

Nummeret til MobilSvar er (+47)915 09 001. Første gang du ringer mobilsvar, må du sette opp din postkasse. Følg instruksjonene du får.

Etter at postkassen er satt opp, vil du høre beskjedene automatisk når du ringer mobilsvarnummeret.

iPhone har såkalt “Visual Voicemail”, der beskjedene dine lastes opp til telefonen og kan spilles av derfra.

Mobilsvar og SMS via web

Phonect kunder har tilgang til mobilsvar, SMS og MMS på web: https://telenormobil.no/norm/unifon/login.do

Etter å ha opprettet ny bruker, har du tilgang til mobilsvar, mms osv.

Mobilt Bedriftsnett

Betalt tilleggstjeneste som må bestilles.

Mobilt Bedriftsnett gjør det mulig for alle ansatte å besvare innkommende anrop der man er. Med sentralbordet på mobilen, er dere lett tilgjengelig for kundene og unngår dermed tapte anrop.

Du finner link til Unifon apper på denne linken: 

https://www.unifon.no/login-og-nedlasting/

WiFi Tale

Med WiFi Tale slipper du hakkete samtaler eller meldinger som ikke sendes. Nå kan du ringe og sende meldinger over det trådløse nettet.

WiFi Tale støttes foreløpig bare på utvalgte mobiltelefoner fra Samsung, Sony og iPhone, se link for mer detaljert informasjon: https://www.telenor.no/privat/dekning/wifi-tale.jsp

WiFi Tale er perfekt hvis du har dårlig taledekning hjemme:

  • Koble mobilen til det trådløse nettverket ditt
  • Du trenger ikke mobilsignal for å ringe eller sende SMS, kun tilgang til WiFi
  • Ring på vanlig måte, du trenger ingen app
  • Unngå tapte anrop og samtalebrudd
  • Få raskere oppkobling av samtaler

WiFi Tale sender data over trådløst nettverk ved å sende lyd-informasjonen som datapakker. Dette betyr at steder hvor det ikke er mobildekning, men som har innlagt fast bredbånd vil du kunne bruke mobilen som normalt så lenge den er tilkoblet det trådløse nettverket.

Beveger du deg bort fra det trådløse nettverket, vil mobilen automatisk koble over til 4G-nettet. Om 4G-dekning ikke er tilgjengelig, vil samtalen bryte.

  1. Åpne Innstillinger
  2. Velg Telefon
  3. Velg Wi-Fi anrop
  4. Aktiver Wi-Fi anrop
  1. Åpne Innstillinger
  2. Velg Wi-Fi anrop
  3. Skru på

Den vil foreslå ”Wi-Fi foretrukket”, og vi anbefaler dette valget.

  1. Åpne Innstillinger
  2. Velg Mer
  3. Velg Wi-Fi anrop
  4. Skru på

Den vil foreslå ”Wi-Fi er foretrukket”, og vi anbefaler dette valget.

Døgnåpen kundeservice

Digihuset og Phonect ordinære åpningstider er mandag til fredag 08:00 til 16:00.
Utenfor de ordinære åpningstidene kan vår driftsvakt hjelpe til med følgende henvendelser:

– Sperre abonnement
– Informasjon om PUK kode

Bestillinger og endringer av abonnement /tjenester blir behandlet innenfor ordinær åpningstid, men vi tilstreber oss å bistå så godt vi kan ved akuttsituasjoner.

Phonect driftsvakt nås på telefonnummer 21677000, på tastevalg 1.
Digihuset driftsvakt nås på telefonnummer 96006700, på tastevalg 1.

Trenger du en ny telefon eller tilbehør?

Digihuset tilbyr et stort utvalg av telefoner og tilbehør til svært gode priser.

Se også vårt utvalg av hodesett:    HODESETT

Ta gjerne kontakt med oss på tel: 96 00 67 00 eller send en e-post til post@digihuset.no hvis du ønsker tilbud på et spesifikt produkt.