Konfigurere Office365-apper og e-post på en mobil enhet
Konfigurere Outlook for Android for første gang
Installer Outlook for Android-appen fra Google Play Store , og deretter åpne den.
Trykk på Komme i gang hvis det er første gang du gjør dette.
Ellers åpner du Meny for å legge til en annen e-postkonto, og deretter Innstillinger
> Legg til konto > Legg til e-postkonto. Deretter går du til trinn 4 under Konfigurere en annen e-postkonto nedenfor.
Outlook kan oppdage Google-kontoene dine. Hvis du vil legge dem til Outlook for Android, trykk Koble Google til kontoen, og trykk deretter Ok for å bekrefte. Trykk Tillat for å gi Outlook tilgang til kontaktene dine.
Hvis du ikke vil legge til disse kontoene, trykker du Hopp over, og gå deretter til trinn 4 under Konfigurere en annen e-postkonto under..
Velg kontoer som du vil legge til, og trykk på Legg til konto. Du kan bli bedt om å logge på.
Trykk på Tillat for å bekrefte frakoblet tilgang og andre potensielle instruksjoner.
Hvis du vil legge til en annen e-postkonto, trykk Fortsett og gå til trinn 4, ellers trykker du Hopp over.
Konfigurere en e-postkonto til
Skriv inn den fullstendige e-postadressen, og trykk deretter på Fortsett.
Obs!: Hvis du blir bedt om å velge leverandør, må du konfigurere Exchange manuelt eller sette opp en IMAP eller POP-konto.
Skriv inn passordet for e-postkontoen, og trykk Logg på eller Neste.
Obs!: Skjermbildet kan se annerledes ut, avhengig av e-postleverandøren.
Hvis godkjenning med flere faktorer er aktivert, kan du bekrefte identiteten din. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se Oversikt over sikkerhetsinformasjon.
Det finnes to måter å få tilgang Office på Android-telefonen eller -nettbrettet:
Du kan installere den nye Office-mobilappen som kombinerer Word, Excel og PowerPoint i én enkelt app, og introduserer nye mobil-sentriske funksjoner for å vise, redigere og dele filer uten å måtte bytte mellom flere apper. Finn ut mer.
Du kan også installere Office enkeltvis:
Obs!: Bruker du en Chromebook? Du kan installere Office-mobilapper for Android på Chromebook hvis du har Google Play Store, eller bruke Office Online hvis du har Chrome Nettmarked.
Bruk Office-mobilappene til å arbeide fra hvor som helst, bare logg på med en gratis Microsoft-konto eller en Microsoft 365 jobb- eller skolekonto. Med et kvalifisert Microsoft 365 abonnementfår du tilgang til appens ekstra funksjoner.
Konfigurere Office-programmer for første gang
Åpne en Office-app som Excel.
Logg på med Microsoft-konto eller Jobb- eller skolekonto for Microsoft 365.
Obs!: Hvis du bruker Office 365 drevet av 21Vianet, skriver du inn e-postadressen og passordet som er knyttet til Microsoft 365 drevet av 21Vianet-abonnementet, og logger på.
Hvis du logger på med en Microsoft-konto som er knyttet til Office 2016 eller Office 2019, kan du få muligheten til å oppgradere til Microsoft 365.
Obs!: Hvis du ikke har en Microsoft-konto, kan du opprette en gratis.
Følg instruksjonene for å kjøpe en plan, eller velg Kanskje senere hvis du vil bruke appene uten et abonnement.
Vær oppmerksom på at du får ekstra funksjoner hvis du bruker etMicrosoft 365 abonnement.
Hvis du har andre Office-apper installert på Android-enheten, legges kontoen og OneDrive-filene til automatisk.
Hvis du vil legge til en konto, trykk på Åpne (eller Åpne andre dokumenter hvis du bruker et nettbrett) > Legg til et sted.
Hvis du bruker OneNote, trykk på Innstillinger > Kontoer.
Lukk skytjenesten du vil legge til, som OneDrive for Business eller Dropbox.
Angi e-postadressen og passordet som du bruker til å logge på den tjenesten.
Da er alt klart.
Før du begynner, må du oppdatere Gmail-appen til den nyeste versjonen:
Åpne Google Play Store-appen på telefonen eller nettbrettet.
Skriv inn «Gmail» i søkefeltet, og velg deretter Oppdatering.
Obs!: Hvis oppdateringsalternativet ikke er tilgjengelig, bruker du allerede den nyeste versjonen.
Åpne Gmail-appen.
Trykk menyikonet øverst til venstre > Innstillinger > Legg til konto > Exchange og Microsoft 365.
Viktig!: Velg IKKE Outlook, Hotmail og Live med mindre du vil synkronisere bare e-post.
Skriv inn den fullstendige e-postadressen, og trykk Neste.
Skriv inn passordet, og trykk Neste.
Følg fremgangsmåten for kontotypen:
Outlook.com-brukere: hoppe over dette trinnet
For Exchange- eller andre kontoer må du spørre IT-administrator eller e-postleverandøren om serverinnstillinger og konfigurere kontoen manuelt.
Microsoft 365 jobb eller skole: Det kan hende du ser en forespørselsskjerm for omadressering. Trykk på OK.
Du kan endre serveren til outlook.office365.com på skjermen Innstillinger for innkommende server.
Følg eventuelle spørsmål du kan få for sikkerhets- eller enhetstillatelser, synkroniseringsinnstillinger og mer.
Hvis du har en Microsoft 365 jobb- eller skolekonto, kan du også bli bedt om å bekrefte Ekstern sikkerhetsadministrasjon og godkjenne flere sikkerhetstiltak. Velg OK eller Aktiver i dette tilfellet.
Gå til innboksen du nettopp konfigurerte. Hvis du ser en e-postmelding med teksten Handling kreves for å synkronisere e-post, åpner du den og trykker på Bruk en annen e-postapp i stedet.
Hvis du ikke ser denne meldingen og e-postmeldingene synkroniseres, kan du hoppe over dette trinnet.
Dra ned varslingslinjen for Android ved å sveipe nedover fra toppen av skjermen.

Hvis du ser et varsel som sier «Kan ikke synkronisere kalender og kontakter», trykker du det. Trykk deretter Tillat for å gi tilgang, så er du ferdig!
Obs!: Hvis du ikke ser et varsel om synkroniseringsfeil, bekrefter du at kalenderen og kontaktene synkroniseres.
Åpne e-postappen for Samsung, og trykk Legg til konto hvis det er første gang.
Gå til innstillinger i appen > Legg til konto.
Skriv inn e-postadressen og passordet. Trykk Logg på.
Obs!: Hvis e-postappen oppdager leverandøren, kan du bli omdirigert til en annen påloggingsskjerm.
Hvis du blir bedt om å velge kontotype, velger du Microsoft Exchange ActiveSync å synkronisere kontakter og kalendere.

Trykk Ja eller OK for å bekrefte innstillinger og tillatelser. Det du ser, kan variere med kontotypen du konfigurerer.
Hvis du har aktivert totrinnskontroll,bekrefter du identiteten din med den valgte metoden.
Det kan ta noen minutter å synkronisere e-post, kalender, kontakter og oppgaver.
Hvis du ser en e-postmelding med«Handling kreves for åsynkronisere», åpner du den og trykker bruk en annen e-postapp i stedet. Hvis du ikke ser denne meldingen, kan du hoppe over dette trinnet.
Gå til Innstillinger for iPhone eller iPad, bla nedover, og trykk på Kontoer og passord > Legg til konto.
Obs!: Hvis du bruker iOS 10, går du til E-post > Kontoer > Legg til konto.
Velg Exchange.
Skriv inn e-postadressen for Microsoft 365, Exchange eller Outlook.com samt en beskrivelse av kontoen. Trykk på Neste.
Trykk på Logg på.
Obs!: Trykk på Konfigurer manuelt hvis du trenger å angi serverinnstillinger.
Skriv inn passordet som er knyttet til e-postkontoen. Trykk på Logg på eller Neste.
Du kan bli bedt om visse tillatelser i e-postappen. Trykk på Godta.
Velg tjenestene du ønsker å synkronisere med iOS-enheten, og trykk på Lagre. Du er ferdig!

Last ned Outlook for iOS fra iOS App Store, og åpne den. Ikonet ser slik ut:
Obs!: Se systemkrav for iOS-enheter her.
Hvis det er første gang du bruker Outlook for iOS, skriver du inn den fullstendige e-postadressen, og trykker deretter på Legg til konto.
Hvis ikke åpner du Meny og trykker på Innstillinger > Legg til konto > Legg til e-postkonto.
Hvis du blir bedt om å velge e-postleverandør, kan du kontakte systemansvarlig i tilfelle det er en feil i konfigurasjonen.
Du kan også konfigurere e-postkontoen manuelt eller bruke IMAP/POP.
Skriv inn passordet for e-postkontoen, og trykk på Logg på.
Obs!: Skjermbildet kan se annerledes ut, avhengig av e-postleverandøren.
Hvis godkjenning med flere faktorer er aktivert, kan du bekrefte identiteten din. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se Oversikt over sikkerhetsinformasjon.
Godta alle spørsmål du får om tillatelser.
Sveip gjennom funksjonene, og du er klar til å bruke Outlook for iOS.
Det finnes to måter å få Office på iPhone på:
Trykk på knappen nedenfor for å installere den nye Office-app for iOS som kombinerer Word, Excel og PowerPoint i én enkelt app, som introduserer nye mobilfokuserte funksjoner for å vise, redigere og dele filer uten å måtte bytte mellom flere apper. Finn ut mer
Du kan også trykke på en av knappene nedenfor for å installere individuelle Office-apper på iPhone eller iPad.
Tips!: Bruker du en MacBook eller Mac? Installer skrivebordsversjonen av Office.
Du kan bruke mobilappene våre Office til å arbeide fra hvor som helst. Bare logg på med en gratis Microsoft-konto eller en Microsoft 365 jobb- eller skolekonto. Med et kvalifisert Microsoft 365 abonnement, har du også tilgang til premium-funksjoner.
Konfigurere individuelle Office-apper på iPhone eller iPad
TRINN 1:
Åpne en frittstående mobil Office-app (for eksempel Excel) på iPhone eller iPad.
Logg på med Microsoft-konto, eller Jobb- eller skolekonto for Microsoft 365, og trykk deretter Neste.
Obs!: Hvis du bruker Office 365 drevet av 21Vianet, logger du på med kontoen som er knyttet til Microsoft 365 drevet av 21Vianet-abonnementet.
Hvis du ikke har en Microsoft-konto, kan du opprette en gratis.
TRINN 2:
Hvis du logget på med en Microsoft-konto som er knyttet til Office 2016 eller Office 2019, kan du få muligheten til å oppgradere til Microsoft 365.
Du kan kjøpe en plan eller trykke kanskje senere hvis du vil bruke mobilappene uten et abonnement.
Vær oppmerksom på at du får tilgang til premium-funksjoner hvis du bruker et Microsoft 365 abonnement.
TRINN 3:
Når du blir bedt om å hjelpe oss med å forbedre Office mobilopplevelsen, trykker du Ja for å melde deg på, eller Nei for å melde deg ut.
Trykk Slå på varsler for å aktivere varsler, eller trykk Ikke nå for å angi preferanse senere.
TRINN 4:
Når du logger deg på, legges kontoen automatisk til i den gjeldende appen, i tillegg til andre Office apper som er installert på iPhone eller iPad.
TRINN 5:
Hvis du vil legge til en annen konto eller en skytjeneste, for eksempel OneDrive eller Dropbox, trykker du Åpne > Legg til et sted.
Hvis du bruker OneNote på iPhone eller iPad, trykker du på profilbildet øverst til venstre og trykker deretter Storage Kontoer.
TRINN 6:
Velg den skytjenesten du ønsker å legge til.
Skriv inn e-postadressen og passordet for å logge på den foretrukne tjenesten.
Du er klar!